Numarul angajatilor din centrele de tip call-center va creste pana la 20.000 in prima jumatate a anului, cu 5.000 mai mult decat anul trecut. "Piata locala este in crestere, cu o medie anuala de 20-30 de unitati pe an. In prezent sunt deschise 250 in Romania", a declarat Madalina Vilau, managing partener al Expo Media, companie ce organizeaza o expozitie dedicata afacerilor de tip call-center, precizand ca 40 dintre acestea reprezinta operatiuni de outsourcing.
Pe segmentul call-center, Romania concureaza cu India si alte tari din Orient, iar pe plan regional cu Bulgaria, a declarat Calin Nistor, director de marketing al Dial Telecom, operator dedicat companiilor bucurestene, care are in prezent 12 unitati call-center.
Investitia necesara pentru deschiderea unui call-center cu 400 de angajati se ridica la aproximativ un milion de euro, a mai spus Vilau. Firmele specializate prefera Romania deoarece forta de munca este bine instruita, iar cheltuielile sunt reduse, un alt factor fiind afinitatea culturala si faptul ca angajati romani cunosc limbi straine.
"Recent, o companie americana a preluat o firma romaneasca de call-center (Easy Call - n.r.), ceea ce arata interesul Statelor Unite pentru Romania", a declarat Nistor.
EasyCall a pornit cu 300 de angajati la inceputul anul 2006, iar la finele anului, numarul acestora s-a dublat. In prezent, compania are 650 de angajati, a declarat pentru ZF Vladimir Sterescu, directorul general al EasyCall. El a adaugat ca numarul angajatilor s-ar putea mari in acest an cu aproximativ 200 de persoane, in urma contractelor semnate recent.
O alta tendinta mentionata este extinderea companiilor catre orase cu centre universitare, datorita saturatiei atinse in Capitala, unde angajatii buni sunt foarte greu de gasit. In orase precum Brasov, angajatii pot fi recrutati chiar din anii doi sau trei de facultate.