Ofensiva societatilor de asigurari pentru atragerea de clienti din randul intreprinzatorilor mici si mijlocii se anunta la fel de agresiva precum cea a bancilor
Micii intreprinzatori se napustesc asupra fondurilor nerambursabile de la stat si de la UE. Societatile de asigurari ii asteapta la cotitura, cu taraba intinsa. Iar de pe taraba se iteste si oferta bancara. De multe ori, cele doua merg mana in mana.
In numai 24 de ore, iintreprinderile mici si mijlocii (IMM) au epuizat bugetul de 27 milioane lei al primelor sase programe de finantare lansate de Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC).
Potrivit unei prime estimari a Agentiei, dosarele de solicitare de fonduri depuse iincepand cu data de 10 aprilie 2007, ora 9.00 dimineata, au totalizat mai mult decat dublul banilor disponibili.
„E foame de bani, baieti“
ANIMMC a pus la dispozitia solicitantilor, din prima zi de depunere a dosarelor, un registru electronic unic de iinscriere a proiectelor pentru accesarea fondurilor programelor nationale de finantare.
Cu toate acestea, sute de iintreprinzatori din toata tara au facut cozi interminabile iin fata sediilor ANIMMC, au dormit la fata locului pentru a nu-si pierde locul la rand, au platit bodyguarzi pentru a „face coada“ iin locul lor si s-au iimbrancit, iin prima zi de depunere a dosarelor pentru finantari bugetare, deoarece listele initiale de ordine n-au mai fost respectate. Iar ANIMMC da bani dupa principiul „primul sosit, primul servit“.
Foame e si de clienti
Pentru anul 2008, programul national multianual al ANIMMC prevede alocarea sumei de 40 milioane lei pentru IMM-uri. Programul prevede acordarea de fonduri nerambursabile iin valoare de maximum 50.000 de euro, care sa acopere un procent de maximum 60% din valoarea proiectelor. Iar la fiecar