Dacia ramane lider pe piata auto din Romania cu o cota de piata de aproximativ 30%, potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Numai in luna martie a acestui an producatorul de la Pitesti a inregistrat vanzari totale de peste 8300 de unitati.
Pe pozitia secunda, se afla compania Renault cu un volum de 2.400 de unitati vandute si o cota de aproape 9%. Ultimul loc al podiumului este ocupat de Skoda. Pe urmatoarele locuri vin Volswagen, Opel si Daewoo.
La nivelul primului trimestru, piata autoturismelor noi a inregistrat o crestere de 19,4% comparativ cu perioada similara a anului trecut. In cadrul acestei cifre, este de remarcat faptul ca ambele segmente - autoturisme personale si comerciale - au inregistrat cresteri asemanatoare, respectiv 19,4% la autovehicule personale si 18% la cele comerciale.
Romanii prind gustul masinilor mici
La autoturismele din import, de remarcat sunt cresterile inregistrate de clasele mici: clasa A consemnand o crestere de aproape 60%, iar clasa B un avant de 65%. Acestea sunt cele doua clase in care sunt grupate autovehiculele cu preturi mai mici si consumuri reduse.
In esenta, la nivelul intregului trimestru, primele 5 locuri sunt ocupate in ordine de Dacia (30,8% din piata), Renault (8,9), Skoda (8,8), Volkswagen (8,1), Opel (6,2%) si Daewoo (5,4%).
Dacia ramane lider pe piata auto din Romania cu o cota de piata de aproximativ 30%, potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Numai in luna martie a acestui an producatorul de la Pitesti a inregistrat vanzari totale de peste 8300 de unitati.
Pe pozitia secunda, se afla compania Renault cu un volum de 2.400 de unitati vandute si o cota de aproape 9%. Ultimul loc al podiumului este ocupat de Skoda. Pe urmatoarele loc