Reţelele de cartier nu mai sunt demult privite cu frunţile încruntate. Acum sunt preferate de furnizorii de internet, datorită volumului mare de trafic lunar. Concurenţi direcţi cu furnizori de talia UPC sau RCS-RDS, reţelele de cartier sunt clienţi importanţi pentru aceste firme. Cât de importanţi, nu vor să spună. Aşa-numitele reţele de cartier spun că, datorită numărului mare de clienţi pe care îl au, primesc oferte aproape lunar de la marii furnizori. „Banul di
Reţelele de cartier nu mai sunt demult privite cu frunţile încruntate. Acum sunt preferate de furnizorii de internet, datorită volumului mare de trafic lunar.
Concurenţi direcţi cu furnizori de talia UPC sau RCS-RDS, reţelele de cartier sunt clienţi importanţi pentru aceste firme. Cât de importanţi, nu vor să spună. Aşa-numitele reţele de cartier spun că, datorită numărului mare de clienţi pe care îl au, primesc oferte aproape lunar de la marii furnizori. „Banul dictează, iar contractul nostru lunar cu furnizorul de internet este de circa 20.000 de euro“, spune Dan Pioaru, director general C-Net, o reţea al cărui număr de clienţi este de ordinul miilor. Firma cumpără internet de la UPC în momentul de faţă, dar furnizorul se schimbă destul de des. „Suntem unul dintre cei mai mari clienţi din piaţă, iar tratamentul care ni se acordă este excepţional întotdeauna, chiar şi când lucrăm cu clienţi din afară. Suntem tatonaţi lunar de piaţă, nu mai suntem în situaţia în care să monitorizăm noi ofertele care apar“. Chiar dacă în blocuri internetul ajunge la preţuri foate mici, primul criteriu de care firma ţine cont în alegerea furnizorului este calitatea, nu preţul.
Cum se negociază? În funcţie de banda externă (tot ce ţine de.com). Punctul de pornire este 100 Mbps. Preţul internetului în România scade de la lună la lună, dar ceea