Spre sfarsitul lunii februarie, in timpul unei "discutii la o cafea", un eveniment pe care compania Hewlett-Packard (HP) il organizeaza trimestrial cu angajatii, Vyomesh Joshi, vicepresedinte al diviziei de imprimante a companiei, i-a felicitat pe acestia pentru rezultate foarte bune. Joshi era exuberant si avea si de ce: veniturile, profitul, marja profitului operational si cota de piata ale companiei erau toate in crestere.
Dupa felicitari insa, Joshi le-a dat o veste mai putin imbucuratoare. Fiica sa, studenta la un colegiu, ii spusese de curand ca nu are nevoie de imprimanta. Ca multi altii de varsta ei, fiica lui Joshi isi petrece mult timp online si nu gaseste ca este necesar sau i se pare prea complicat sa transfere bitii pe o coala de hartie.
"Nu vreau sa va sperii cu povestea asta, desi eu unul sunt cam speriat", le-a spus Joshi, scrie International Herald Tribune.
Pana acum, epoca Internetului a fost profitabila pentru producatorii de imprimante. Statisticile Hewlett-Packard arata ca o jumatate din materialele imprimate in casele oamenilor provin de pe Internet - e-mail-uri sau pagini web, spre exemplu - in timp ce materialele imprimate prin intermediul diverselor aplicatii, cum ar fi Microsoft Word, reprezinta sub 20 la suta.
Asa ca Joshi se gandeste deja la o strategie care s-ar putea dovedi la fel de importanta ca si alte miscari strategice pe care le-a facut de-a lungul anilor. Astfel de miscari au permis companiei sa vanda copiatoare si imprimante, precum si print-uri foto prin intermediul serviciului online Snapfish.com sau al centrelor automate de imprimat fotografii din magazine (denumite photo kiosks).
In acest moment, Joshi doreste ca HP sa gaseasca o modalitate prin care sa-i faca pe utilizatori sa tipareasca mai multe pagini web.
Faptul ca o persoana ce conduce un departament care anul trecut a adus 30% di