(Foto: Monitorul de Cluj)
Unii ignora facilitatea, din lipsa de timp sau de interes direct in atragerea acestor bani, altii isi fac „reclama“ printre cunoscuti si parteneri, in timp ce citeva organizatii au actiuni spectaculoase pentru a-si atrage procentul ajuns din 2006 la 2%.
Elevii si studentii, revelatia campaniei World Vision din 2006
Posibilitatea ca angajatii sa isi directioneze o parte din impozitul pe venitul global catre o organizatie non-guvernamentala (ONG) a fost reglementata in Romania incepind din anul 2005. Procentul initial de 1% a fost dublat din 2006.
ONG-urile clujene au desfasurat diverse actiuni pentru a atrage acesti bani, printre cele mai spectaculoase fiind ale celor de la World Vision, care i-au mobilizat pe studentii din caminul XVI din Hasdeu sa „deseneze“ un 2 urias de lumina pe camin si au lansat luminari aprinse pe lacul din parcul Central.
Campania "2% - Sanse egale pentru toti copiii“ i-a apartinut lui Fredrick Sunesson, director de marketing. Numarul voluntarilor clujeni care au luat parte la aceasta s-a ridicat la 128 de studenti, elevi, cunostinte si prieteni. „Studentii si elevii au constituit de altfel revelatia campaniei“, considera reprezentantii organizatiei.
S-au strins peste 16.000 de RON, care sint folositi pentru a trimite 20 de copii cu burse la scoala.
Pilotii au sarit in ajutorul SMURD Cluj
Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD) a reusit sa achizitioneze din suma virata de clujeni anul trecut o masina de transport a personalului. „Ca sa o dotam cu aparatura necesara ar mai costa de doua ori pretul masinii“, a declarat Nicolae Moldovan, directorul SMURD Cluj.
"Din fondurile care se vor stringe in acest an ne-am