Orban a decis externalizarea managementului proiectelor
CNADNR a gasit hibele si a propus solutiile
Proaspatul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, s-a aratat nemultumit de situatia proiectelor de dezvoltare a infrastructurii transporturilor. El a anuntat ieri ca intentioneaza sa externalizeze managementul acestora.
"Am gasit intarzieri de mai multi ani in proiectele derulate de companiile din minister si am decis ca managementul proiectelor va fi externalizat in sectorul privat. Am gasit un minister nerestructurat, adaptat unei economii socialiste care are in subordine companii de stat departe de a face fata economiei capitaliste. Singura solutie pentru a accelera dezvoltarea infrastructurii de transporturi este implicarea masiva a capitalului privat, pentru ca nu avem bani sa facem zece-douazeci de kilometri pe an", a spus, citat de NewsIn, Ludovic Orban.
El a explicat ca, pentru a se asigura calitatea infrastructurii, este necesara introducerea unui sistem prin care cel care asfalteaza sa asigure si intretinerea respectivului tronson. "Pentru autostrazile existente vom organiza licitatii pentru concesionarea intretinerii", a precizat Orban.
Fondurile sunt insuficiente
Situatia, la 1 ianuarie a.c., privind fondurile necesare pentru constructia de autostrazi in perioada 2007 - 2013, prezentata pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) este ingrijoratoare: Pentru realizarea programului in perioada 2007 - 2013 este necesara o finantare anuala de 1,86 miliarde euro, ceea ce reprezinta 11,8% din veniturile bugetului de stat pe anul 2007.
Or, potrivit aceleiasi surse, finantarea asigurata anul acesta prin bugetul de stat este de numai 0,081 miliarde euro, adica numai 4% din necesarul anual. Finantarea de asigurat in perioada 2007 - 2013 de la bugetul de stat