Ludovic Orban s-a arătat nemulţumit de situaţia proiectelor de dezvoltare a infrastructurii transporturilor. El a anunţat ieri că intenţionează să externalizeze managementul acestora.
„Am găsit întârzieri de mai mulţi ani în proiectele derulate de companiile din minister şi am decis că managementul proiectelor va fi externalizat în sectorul privat. Am găsit un minister nerestructurat, adaptat unei economii socialiste, care are în subordine companii de stat departe de a face faţă economiei capitaliste. Singura soluţie pentru a accelera dezvoltarea infrastructurii de transporturi este implicarea masivă a capitalului privat, pentru că nu avem bani să facem zece-douăzeci de kilometri pe an“, a spus Ludovic Orban, ministrul transporturilor. El a explicat că, pentru a se asigura calitatea infrastructurii, este necesară introducerea unui sistem prin care cel care asfaltează să asigure şi întreţinerea respectivului tronson. „Pentru autostrăzile existente vom organiza licitaţii pentru concesionarea întreţinerii“, a precizat Orban.
Fondurile sunt insuficiente
Situaţia, la 1 ianuarie 2007, privind fondurile necesare pentru construcţia de autostrăzi în perioada 2007 - 2013, prezentată pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) este îngrijorătoare: Pentru realizarea programului în perioada 2007 - 2013 este necesară o finanţare anuală de 1,86 miliarde de euro, ceea ce reprezintă 11,8% din veniturile bugetului de stat pe anul 2007.
Or, potrivit aceleiaşi surse, finanţarea asigurată anul acesta prin bugetul de stat este de numai 0,081 miliarde euro, adică numai 4% din necesarul anual. Finanţarea de asigurat în perioada 2007 - 2013 de la bugetul de stat sau din alte surse este de 9,62 miliarde euro şi reprezintă o medie de 1,37 miliarde euro pe an, respectiv 8,7% din veniturile bugetului pe acest an.
@N