Romania este principala piata din regiune pentru compania Porsche Holding, cu vanzari ce au depasit, in 2006, un miliard euro, o treime din totalul vanzarilor companiei germane. Avansul de 27% din Romania este superior cu 13 procente celui inregistrat in 2005 pe toata regiunea, care are in continuare un important potential de crestere cu vanzari estimate la cinci milioane de automobile pentru urmatorii cinci ani, a anuntat W. D. Hellmaier, presedintele consiliului director al Porsche Holding .
"In comparatie cu tari precum Italia, Marea Britanie sau Franta, in Romania am reusit in aproape zece ani sa ne mentinem pe primul loc, la o diferenta apreciabila fata de competitori. Asta desi veniturile pe cap de locuitor raman in continuare scazute", a declarat Hellmaier. "In prezent, 30% din cifra de afaceri a holdingului provine din activitatile importatorilor Porsche aflati in tarile din sud-estul Europei, care insa au debutat diferit, in functie de evolutia politica", a mai spus Hellmaier. In Romania cele mai mari vanzari s-au inregistrat la Skoda (47%) urmate de VW si SEAT, 33% respectiv 9%.
Rezultate in crestere si pentru divizia financiara
In acelasi timp, afacerile grupului financiar Porsche pe piata romaneasca au generat anul trecut un profit de 33,3 milioane lei (circa 9,85 milioane euro), cu 52% mai mare decat in 2005, a anuntat grupul care este prezent in Romania prin companiile Porsche Leasing, Porsche Bank, Porsche Broker de Asigurare si Porsche Mobility, iar activitatea se bazeaza pe conceptul de "one stop shop", prin care clientii pot sa obtina masina, finantarea si asigurarea intr-un singur loc, la punctul de vanzare. Numarul total al autovehiculelor a caror achizitie a fost finantata de grupul financiar Porsche, in 2006, a ajuns la 19.759, cu 24% mai mult decat in anul anterior, in timp ce numarul contractelor gestionate de g