Traficul din Romania se transforma intr-un calvar din cauza autoritatilor, dar si a soferilor Ca sa fii sofer astazi ai nevoie de stomac tare si nervi de otel. Daca esti slab de inger, este de preferat ori sa stai acasa, ori sa iei autobuzul, taxiul sau trenul. Altfel risti sa-ti creasca tensiunea, sa te usture stomacul sau sa te doara capul. Poti sa fii calmul intruchipat, politicos pina la Dumnezeu, placid pina la senilitate, in trafic - nu este chip - te enervezi, orice ar fi. E imposibil sa nu dai de vreun prost care iti strica ziua.
Situatia e cu atit mai greu de gestionat cu cit masina face parte tot mai mult din noul stil de viata al romanilor. Asa cum arata mai multe studii recente, in ultimii ani, gratie stabilitatii economice, in Romania s-au produs, mai ales in spatiul urban, mutatii semnificative in organizarea vietii cotidiene si a vacantelor. Masina, personala sau de firma, a ajuns sa fie indispensabila pentru mersul la serviciu, pentru cumparaturile de la hipermarket sau mall, pentru plimbarea prin oras, cu treburi sau de fandoseala, ori pentru mersul in concediu. In aceasta tendinta se amesteca necesitatea stricta, moda si naravul. Pentru unii, masina este ca aerul, pentru altii, ca o haina de firma, in fine, pentru destui este ca tigara.
Parcul auto din fiecare oras mare creste cu mii de masini anual. Unde vom ajunge in ritmul acesta, nimeni nu stie. Cert este ca deja sintem in pragul sufocarii, din cauza subproiectarii retelei de drumuri si a locurilor de parcare. Romania a fost construita pentru a fi o tara socialista cu masini putine si restrictii de circulatie. Este complet nepregatita pentru frenezia capitalista.
In Iasi, traficul a ajuns deja foarte greu de suportat. Nu este ca la Bucuresti, unde iti petreci viata la volan, dar nu va dura mult pina vom ajunge acolo. Lucrurile s-au schimbat dramatic, vizibil, in ultimii 3-4 ani