Apropierea de o autostrada atrage in primul rand companiile comerciale care ofera servicii de convenienta conducatorilor auto. In aceasta categorie sunt incluse restaurantele, fast-food-urile, benzinariile, service-urile auto, motelurile sau pensiunile.
"Exista insa dezvoltari comerciale amplasate in vecinatatea autostrazilor care, pe langa faptul ca beneficiaza de traficul intens, devin adevarate puncte de atractie pentru orasele invecinate", ne-a declarat Razvan Sin, consultant in cadrul departamentului retail al DTZ Echinox. Acestei categorii ii apartin dezvoltarile de tipul parcurilor de retail sau centrelor tip outlet. Un parc de retail reuneste in general operatori de dimensiuni mari: cash&carry (Metro, Selgros), hypermarket (Carrefour, Cora, Auchan, Real), magazin de bricolaj (Praktiker, Bricostore, Baumax), magazin de mobila (Mobilia, Mobexpert, Ikea), magazin de electrice si electrocasnice (Media Galaxy, Domo, Flanco), magazine de moda sau sport de dimensiuni medii si mari, food court si uneori elemente de entertainment (cinematograf, bowling). Intr-un centru de tip outlet gasim, de regula, comercianti care isi vand produsele la preturi reduse.
"Avand in vedere faptul ca Romania are in continuare o singura autostrada finalizata 100%, nu putem vorbi decat de spatiile industriale de pe A1, Bucuresti-Pitesti, adica despre Cefin Logistic Park, cu 120.000 mp existenti si 70.000 mp prevazuti a fi livrati in 2007, Bucharest West, cu 70.000 mp ce urmeaza a fi livrati pana la sfarsitul lui 2007, Prologis Park, cu 56.000 mp pentru 2007, A1 Industrial, cu 60.000 mp tot pentru 2007", spune la randul sau Ionut Ciocan, consultant in cadrul departamentului industrial al DTZ Echinox. Acesta considera ca in apropierea autostrazilor se pot construi hale de mari dimensiuni pentru depozitare si logistica sau spatii de productie usoara.
Specialistii de la DTZ Ech