Banca Comerciala Carpatica a fost vizata, in ultimele zile, de atacuri de tip “phishing” (fraudare a informatiilor bancare), anunta un comunicat al bancii. Atacul de tip “phishing” are loc prin intermediul internet-ului si se solicita, din diverse motive, datele personale de identificare a clientilor unei banci.
Site-uri clona, mesaje aparent oficiale
Aceste atacuri se realizeaza prin mesaje e-mail, trimise aparent din partea bancii si destinate clientilor bancii. Mesajele sunt realizate astfel incat sa poata fi considerate informari oficiale si legitime ale bancii.
In aceste mesaje se cer detaliile personale de identificare ale clientilor, precum numarul de card, data expirarii cardului, numar de identificare personal (PIN), adresa de email, avertizeaza banca.
Banca Comerciala Carpatica a reactionat prompt, luand imediat masurile pentru blocarea atacului (blocarea site-ului-clona, sesizarea organelor de ancheta, campanie de informare a publicului larg). Securitatea sistemelor informatice BCC nu a fost pusa in pericol.
Nu se solicita date confidentiale prin e-mail
In plus, BCC reaminteste clientilor sai ca banca nu a solicitat si nu solicita, in nici o situatie, informatii confidentiale prin e-mail. In plus, banca ii sfatuieste pe clientii sai sa nu dea curs unor astfel de emailuri si sa sesizeze imediat banca in cazul unor astfel de situatii.
Atacuri de acest gen au mai fost lansate, in trecut, si asupra clientilor Bancii Comerciale Romane (BCR), Raiffeisen Bank Romania si BRD SocGen.
Banca Comerciala Carpatica a fost vizata, in ultimele zile, de atacuri de tip “phishing” (fraudare a informatiilor bancare), anunta un comunicat al bancii. Atacul de tip “phishing” are loc prin intermediul internet-ului si se solicita, din diverse motive, datele personale de identificare a clientilor