In Elvetia s-a deschis cel mai mare salon mondial de ceasuri, "Baselworld", participantii apreciind ca se simt in pragul unei "varste de aur", stimulati de cresterea vanzarilor ceasurilor de lux.
Niciodata nu au fost atatia bani in circulatie in lume, iar marcile elvetiene nu au mers vreodata mai bine, mai ales marile marci de lux, preciza Jacques Duchene, presedintele comitetului expozantilor. Ceasurile de lux din metale sau pietre pretioase si cu sisteme alcatuite din piese mecanice artizanale reprezinta acum circa 80% din vanzarile orologeriei elvetiene. Exporturile elvetiene s-au dublat in ultimii zece ani, atingand anul trecut valoarea de 13,7 miliarde de franci elvetieni (8,3 miliarde de euro).
Asia ramane cea mai mare piata, reprezentand 42% din exporturi anul trecut, devansand Europa.
Tendintele sunt diferite la tipurile de ceasuri, piata modificandu-se radical in raport cu anii ‘90, cand ceasurile din plastic, cu cuart, fusesera percepute ca salvarea industriei orologeriei elvetiene. In 1996, valoarea ceasurilor electronice vandute in strainatate o depasea pe cea a ceasurilor mecanice, dar in prezent situatia sta exact invers. Ceasurile cu mecanisme artizanale complicate au totalizat anul trecut exporturi de 5 miliarde de euro, in timp ce cele electronice au fost de
2,6 miliarde de euro.
Producatorii elvetieni au declarat ca sunt vizati cei peste 200 milioane de consumatori din clasa medie din China. Dincolo de acestia, exista in China numerosi milionari in dolari - o estimare primara fiind de 300.000. Moda preturilor ridicate incepe sa provoace neliniste in inaltele sfere ale orologeriei elvetiene. Chiar si falsurile cresc in calitate, constata cu neliniste responsabilii industriei ceasurilor, apreciind ca acestea au devenit din ce in ce o "afacere de specialisti". In Elvetia s-a deschis cel mai mare salon mondial de ceasuri,