Contoare vechi, aparatura arsa
Potrivit inspectorilor Oficiul pentru Protectia Consumatorului (OPC) Prahova, clientii electrica au reclamat mai multe nereguli, printre care si faptul ca s-au trezit fara energie electrica fara a fi informati inainte. „A mai fost o situatie in care un prahovean a primit o factura imensa de la Electrica, fara ca acesta sa fi recunoscut consumul respectiv de energie electrica.
Vina a fost a celor de la Electrica, care nu au verificat metrologic contorul si acesta a inregistrat gresit numarul de kilowati. Pentru aceasta disfunctionalitate, Electrica a fost sanctionata cu amenda in valoare de 30 de milioane de lei vechi”, ne-a declarat Ion Oprea, inspector in cadrul OJPC Prahova.
Au fost si situatii in care, din vina Electrica, a fost distrusa aparatura electrocasnica. „Un cetatean a venit la noi sa reclame ca i s-a ars televizorul din cauza fluctuatiilor de tensiune. Aparatul a fost reparat, iar Electrica a decontat contravaloarea acestei operatiuni”, ne-a precizat Alexandru Cardei, inspector OJPC.
Facturi din oficiu
O alta neregula semnalata de prahoveni vizeaza noul sistem de citire si facturare a consumului de energie electrica. Astfel, consumatorii s-au declarat nemultumiti de faptul ca, timp de doua luni se merge pe facturare din oficiu si in cea de a treia luna se realizeaza citirea efectiva a contorului.
Inspectorii de la Protectia Consumatorilor au amendat cu alte 30 de milioane de lei vechi societatea Electrica Muntenia Sud din cauza nerespectarii legislatiei privind informarea consumatorilor. In urma reclamatiilor primite de la cetateni, ANPC a solicitat societatii sa factureze consumul energiei electrice la cursul la zi al BNR.
Facturarea consumului de energie electrica trebuie sa respecte prevederile articolului 1753 din Codul Fiscal, potrivit carora energia elec