Dacă primiţi un mesaj email care începe cu "Recent, Banca Comercială Carpatica a derulat o procedură de verificare a conturilor BCC e-SMART", nu-l luaţi în serios. E trimis de escrocii electronici. Banca respectivă şi-a avertizat ieri clienţii că sunt ţinta unei tentative de fraudă electronică (phishing).
Atacurilor phising asupra băncilor româneşti devin din ce în ce mai frecvente. BRD-Groupe Societè Génèrale a fost ţinta unui val de atacuri similare la începutul lunii în curs, iar Raiffeisen Bank Romania a fost luată în colimator de escrocii electronici în decembrie 2006.
Clienţii Băncii Comerciale Carpatica (BCC) au fost avertizaţi ieri să nu dezvăluie datele personale precum parola, numărul cardului sau codul PIN, după ce în ultimele zile au existat tentative de fraudă cu mesaje transmise prin poşta electronică.
De fapt, nici o bancă nu le cere clienţilor săi informaţii personale prin email.
Mesajele, transmise aparent din partea băncii şi destinate utilizatorilor de poştă electronică, sunt realizate astfel încât să poată fi considerate informări oficiale şi legitime ale instituţiei de credit, se arată într-un comunicat al Băncii Comerciale Carpatica.
"Link-ul afişat în mail-ul-capcană este asemănător adresei corecte de furnizare a serviciului BCC e-SMART, https://e-smart.carpatica.ro, din punctul de vedere al graficii şi conţinutului. Dacă utilizatorul urmează acest link, i se solicită date personale de identificare, precum numărul de card, data expirării cardului, număr de identificare personal (PIN), adresa de e-mail", arată comunicatul.
BCC şi-a început activitatea în 1999 şi avea la sfârşitul anului trecut active de 1,63 miliarde de lei, obţinând un profit de 19,2 milioane de lei. Dacă primiţi un mesaj email care începe cu "Recent, Banca Comercială Carpatica a derulat o procedură de verificare a conturilor BCC e-SMAR