Taxa de primă înmatriculare auto a adus la bugetul de stat, în primul trimestru al anului, venituri de aproximativ 91,21 milioane de lei (27 milioane de euro), potrivit datelor Ministerului Taxa de primă înmatriculare auto a adus la bugetul de stat, în primul trimestru al anului, venituri de aproximativ 91,21 milioane de lei (27 milioane de euro), potrivit datelor Ministerului Economiei şi Finanţelor. În ianuarie, taxa de primă înmatriculare a adus la buget 3,74 milioane de lei, iar în februarie, circa 30,68 milioane de lei. Ministerul a estimat că veniturile generate de această taxă vor depăşi 220 milioane de euro, în 2007, ceea ce reprezintă încasări de aproape 20 milioane de euro lunar. Şi în alte state europene există taxă auto, mai mult, unele dintre ele au fost deja amendate de Comisia Europeană. Ungaria înregistrează, în prezent, cea mai mare valoare a taxei de primă înmatriculare a autoturismelor, aceasta încadrându-se între 940 şi 18.100 de euro, în funcţie de vechimea maşinii. Grecia impune o taxă care variază între 35 şi 385 la sută din valoarea reziduală, în funcţie de gradul de poluare al autoturismului. La polul opus se află Polonia, care a perceput pentru prima înmatriculare a autoturismelor o taxă care reprezintă doi la sută din valoarea reală (nu cea de achiziţie) a autovehiculului. În Austria, taxa de primă înmatriculare este de 16 la sută din preţul de pe factură al maşinii, iar în Finlanda, aceasta este de 28 la sută din preţul maşinii. Germania şi Spania percep o taxă fixă de 25,6 euro, respectiv 66,6 euro. Franţa aplică o taxă cuprinsă între 20 şi 36 euro pe un cal-putere, la care se adaugă taxa pentru poluare bazată pe emisia de dioxid de carbon.