Mii de şoferi şi pietoni au fost ridiculizaţi ieri de constructorii noului centru al Băniei, care, cu ştiinţa Primăriei Craiova, au închis circulaţia rutieră pe mai multe străzi într-o zi lucrătoare şi într-o perioadă cu trafic intens, pentru a înlocui nişte stâlpi de iluminat public.
Când părea că lumea se obişnuise cu şantierul din centrul Băniei, UTI Oltenia, antreprenorul principal al proiectului plătit de contribuabili, la prima strigare, cu 240 de miliarde de lei vechi, le-a mai administrat craiovenilor o repriză de bătaie de joc, dispunând înlocuirea unor stâlpi de iluminat public la ore de vârf, în zile lucrătoare. Din cauza lucrărilor, străzile A.I. Cuza, Ion Maiorescu, Unirii şi Mihai Viteazul au fost închise ieri, începând cu ora 10.00, pe câteva tronsoane, circulaţia în zona centrului, Brestei şi pe Calea Bucureşti fiind paralizată până după-amiază. Iar manevra se va repeta pe străzile Theodor Aman, Romul şi Nicolăescu Plopşor, pentru plantarea a 25 de noi stâlpi de iluminat, aidoma celor din Piaţa Prefecturii. Ce-a fost la gura şoferilor nu poate fi reprodus, iar ce-au debitat şi cum s-au ascuns unii dintre răspunzători demonstrează că în Craiova chiar este posibil orice.
Cristian Ignat, directorul UTI Oltenia, nu a putut fi contactat (nu-şi dă numărul de mobil), iar şefa Serviciului achiziţii publice al municipalităţii, Sabina Dumitru, care răspunde de obiectiv, este din nou - a câta oară? - plecată la cursuri prin ţară. Mihăiţă Fetoiu, şeful Serviciului siguranţa circulaţiei, nu a răspuns la apeluri, după care şi-a scos din uz telefonul, iar şefa sa, Adriana Motocu, directoarea Direcţiei servicii publice, a spus că nu ştie cine a solicitat închiderea de străzi. În schimb, numai respect pentru craioveni din partea directorului general al executantului lucrărilor, Comat Elconstruct SA Drobeta Turnu Severin, şi a colegului său de la