Dezvoltarea fără precedent a pieţei construcţiilor din România a atras după sine un consum imens de materiale de constructii. În acest context, producătorii de materiale de construcţii Dezvoltarea fără precedent a pieţei construcţiilor din România a atras după sine un consum imens de materiale de constructii. În acest context, producătorii de materiale de construcţii acoperă cu greu cererea tot mai mare din piaţă şi spun că producţia autohtonă este insuficientă. Potrivit unei analize a companiei de consultanţă InterBiz, în anul 2006, consumul intern de materiale de construcţii s-a ridicat la 5,7 miliarde de euro. Conform analizei InterBiz, la nivelul anului 2006, cea mai mare pondere în totalul pieţei de materiale de construcţii a fost deţinută de materialele minerale pentru construcţii, cu o valoare de 3,2 miliarde de euro, în creştere cu 23% faţă de anul 2005. Segmentul materialelor minerale pentru construcţii cuprinde, potrivit InterBiz, ciment, cu o pondere de 22%, materiale de zidărie - 15%, betoane şi mortare umede - 13%, plăci ceramice - 10%, adezivi şi mortare uscate - 9%, prefabricate din beton - 5%, agregate - 3%, plăci de ghips carton - 2%, sticlă - 2% şi altele - 19%. În privinţa provenienţei materialelor, studiul arată că ponderea importurilor a crescut de la 22,5% în anul 2001, la 30,2% în anul 2006. Totodată, producţia internă de materiale minerale de construcţii a ajuns la valoarea de 2,5 miliarde euro, în anul 2006, din care cimentul a reprezentat 470 milioane euro, deţinând o pondere de peste 20% din producţia de materiale de construcţii. Potrivit estimărilor InterBiz Group, pentru perioada 2006 - 2010, ritmul anual de creştere al consumului intern de materiale minerale de construcţii va fi de aproape 15% pe an. Piaţa este dominată de companii multinaţionale "În privinta mediului concurenţial, se prefigurează o dominare clară a firmelor multin