Bramac Sisteme de Invelitori, subsidiara locala a grupului austriac Bramac, intentioneaza sa ajunga la o cota de piata de 20% in urmatorii doi ani pe segmentul de tigle, fata de 15% in prezent.
"Anul trecut am crescut pretul produselor simbolic, cu doar 2-2,5%, pentru ca strategia noastra pe termen mediu, in circa doi ani, prevede atingerea unei cote de piata de 20%. Vom continua politica de mentinere a preturilor si in urmatorii ani", a declarat pentru ZF Mircea Dumitru, directorul de vanzari si marketing al Bramac Sisteme de Invelitori.
Astfel, politica comerciala a companiei a permis o crestere de 80% a vanzarilor, pana la circa 14 mil. euro, cu un ritm de trei ori mai mare decat cel preconizat initial. Compania a lansat anul trecut tigla Donau, din segmentul standard, care a ajuns sa detina in primul an o pondere de 30% in vanzarile Bramac. "Anul acesta am lansat o noua tigla din gama standard, Reviva, care se adreseaza in special segmentului de renovari, care se va dezvolta puternic in urmatorii ani. Estimam ca acest produs va avea o pondere de 10% in vanzarile Bramac pana la sfarsitul anului", afirma Dumitru. Bramac estimeaza pentru anul acesta o crestere de 20-25% a vanzarilor.
Potrivit unor estimari ale companiei, segmentul standard are o pondere de 45% din totalul pietei de tigle, cel economic are 35% din vanzari, in timp ce invelitorile premium au 20%.
Bramac a venit in Romania in 1995, cand a deschis o reprezentanta de vanzari la Brasov. Austriecii au inceput sa produca in Romania in 2004, in urma unei investitii greenfield de 5,8 mil. euro la Sibiu.
Fabrica are o suprafata de patru hectare si o capacitate de productie de 13 milioane de tigle pe an. Compania are in prezent 75 de angajati, potrivit reprezentantilor companiei. Compania austriaca Bramac este detinuta in proportie de jumatate de catre grupul francez Lafarge si