Aurel Vlad este un fenomen. S-a nascut in 1954 la Galati, a absolvit Institutul de Arte Plastice Nicolae Grigorescu din Bucuresti (1980-1984) si traieste pentru sculptura. Dovada - numarul impresionant de expozitii, nationale si internationale, la care a participat din 1984 si pana astazi. Insa drumul artistului n-a fost deloc usor.
- Vreau sa vorbim despre circuitul lucrarilor de arta in natura, despre faptul ca artistul nu ar trebui sa lucreze numai pentru el, ci si pentru ceilalti si, in definitiv, despre faptul ca lucrarile de arta nu se prea vad, ele invartindu-se intre specialisti, muzeografi, curatori...
- Noi, artistii, ne-am bucura daca ne-am putea vedea lucrarile fie si numai de catre acest public foarte specializat. Adica, personal, m-as bucura sa existe galeristi care sa ma cunoasca foarte bine si care, atunci cand au nevoie de mine (vin cu exemplul personal pentru ca stiu bine cum stau lucrurile), sa stie unde sa ma caute. Dar grav este mai ales faptul ca acest circuit nu exista, dupa cum nu exista circuitul artist-cumparator, care, la randul lui, se face tot prin intermediul galeristului. Nu vreau sa supar pe nimeni: au inceput sa apara si la noi asemenea persoane specializate, dar sunt inca foarte putine si, in consecinta, nu pot acoperi intreaga oferta de arta din tara noastra.
Putinii care exista deja sunt si ei specializati pe tendinte contemporane, pe arta interbelica etc. etc.; or, pentru a acoperi intreg fenomenul plastic romanesc ar fi nevoie de mult mai multi asemenea specialisti. Concluzia e simpla: in Romania, acest circuit nu este inca bine pus la punct, dupa cum nici comanda publica nu e pusa la punct. Cele cateva monumente pe care le subventioneaza fie Ministerul Culturii, fie municipalitatile sunt putine si, de obicei, la subventii ajung doar anumiti colegi de breasla. Bine este totusi ca sunt din breasla. Regr