- Diverse - nr. 76 / 20 Aprilie, 2007 Realizam ca o afacere nu se "da" si nici nu se "incheie", ci obiectul ei se contracteaza, se construieste si, in cele din urma, se comercializeaza. Toate acestea se intampla, din nou, de 17 ani si in mod evident modificarea mediului de afaceri, dintr-un sens in altul, de la anormal spre normalitate, a fost dificila, dar dinamica. Romania este una dintre tarile in care s-au inregistrat importante schimbari in mediul de afaceri. Au spus-o specialistii Bancii Mondiale, intr-un clasament anual referitor la 155 de tari, menit sa ofere un tablou cat mai complet pentru cei care au bani de investit. Romania se clasa exact la mijloc, pe locul 78 din 155. Tara noastra se remarca , ca fiind una dintre economiile care au inregistrat cele mai spectaculoase schimbari pentru imbunatatirea mediului de afaceri. Mai avem, insa, foarte multe de facut, pentru a atinge o destinatie ravnita de investitori. Lansarea in lumea afacerilor legale, presupune existenta sau infiintarea unei firme, un buget material si unul de timp, perseverenta si o buna sanatate, deoarece exista destule piedici si dificultati. Se impune, de asemenea, ca intreprinzatorul/omul de afaceri sa aiba un minim de cunostinte despre produsul sau serviciul care face obiectul activitatii viitoarei societati comerciale. Caracteristicile unei afaceri, respectiv ale vanzarii acesteia sunt urmatoarele: - Afacerea reprezinta in majoritatea cazurilor un produs "nou", care nu exista in momentul contractarii si cumpararii sale de catre client; drept urmare, exista riscuri maxime pentru cele doua parti ale afacerii si este nevoie de credibilitatea ambilor pentru finalizare. Exista situatii in care se uita esentialul: ca succesul oricarei afaceri consta in repetarea ei, cu aceiasi clienti; in aceste cazuri furnizorul ( cel care de obicei speculeaza, insala, pacaleste) pierde credibilit