Viitorul IAR Ghimbav Braşov este aruncat în aer de Autoritatea privatizării din România, care a respins singura ofertă de achiziţie, venită de la Eurocopter. Decizia ministrului Atanasiu vine în contradicţie cu angajamentele premierului Tăriceanu. Haos sau conflict? Viitorul IAR Ghimbav Braşov este aruncat în aer de Autoritatea privatizării din România, care a respins singura ofertă de achiziţie venită de la Eurocopter. Refuzul a fost precedat de o a treia rocadă la conducerea IAR din ultimii 15 ani.
Autoritatea de Valorificare a Activelor Statului (AVAS) a respins ieri oferta de achiziţie de către colosul Eurocopter SAS Franţa a pachetului de 64,89% din capitalul producătorului de aeronave IAR Ghimbav Braşov, potrivit unui comunicat AVAS.
Respingerea ofertei Eurocopter nu este motivată decât vag: "Nu au fost îndeplinite toate cerinţele impuse prin anunţul de vânzare şi prin dosarul de prezentare". Când am solicitat să ni se spună care sunt cerinţele neîndeplinite, AVAS ne-a repetat propoziţia.
Povestea privatizării producătorului român de elicoptere se încurcă şi mai rău, după zece ani de încercări nereuşite.
DIRECTORII. Decizia AVAS vine la o săptămână după ce adunarea generală a acţionarilor IAR Ghimbav l-a înlocuit pe directorul general, Ion Georgescu, cu Nicolai Banea. AVAS nu a spus care este motivul schimbării.
După schimbare, Georgescu a declarat că motivele "nu sunt legate de competenţa de conducere a fabricii". Dimpotrivă, i s-a mulţumit, pentru că a adus fabrica pe profit. "Motivele sunt altele... nu mi-au fost aduse la cunoştinţă", a adăugat Georgescu, citat de Mediafax.
În 2001, când era director acelaşi Banea, s-a înfiinţat societatea mixtă Eurocopter România, în care Eurocopter deţinea 51% din acţiuni şi IAR restul. Dar în 2002, ceva nu mergea bine în societatea mixtă şi perspectivele revitalizării IAR erau di