Tribune, NY Times şi Gannett, unele dintre cele mai importante companii de publishing din SUA, au anunţat joi că rezultatele lor financiare sunt sub aşteptările analiştilor şi că volumul de creştere al publicităţii online încetineşte, informează Mediapost.com. "Creşterea online încetineşte tot mai mult, iar veniturile din print scad", a declarat analistul media Ken Doctor, de la compania internaţională de consultare Outsell Inc. "Veniturile din print scad tot mai mult, iar managerii de ziare sperau ca online-ul să acopere aceste pierderi", a mai declarat Ken Doctor. Trustul Tribune Company ("Chicago Tribune", "Los Angeles Times"), care a fost cumpărat recent de mogulul Sam Zell, a anunţat, pentru primul trimestru al anului 2007, o scădere de 4% a veniturilor operaţionale, până la 1,2 miliarde de dolari, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2006. Profiturile operaţionale ale Tribune Company au scăzut, faţă de primul trimestru din 2006, cu 16% în primul trimestru al lui 2007, până la 181 de milioane de dolari. De asemenea, veniturile din publicitate ale companiei au scăzut cu 6% în primele trei luni din 2007 faţă de aceeaşi perioadă a lui 2006. Veniturile din media digitale au crescut cu 17%, până la 60 de milioane de dolari, în primul trimestru al lui 2007. Comparativ, în primele trei luni din 2006, compania a înregistrat o creştere a veniturilor din media digitale de 30%, faţă de aceeaşi perioadă din 2005. Trustul The New York Times Company ("The New York Times", "International Herald Tribune") a înregistrat, în primele trei luni ale anului 2007, o scădere a veniturilor din publicitatea în print cu 3,4%, faţă de aceeaşi perioadă din 2006. Profitul total al companiei din primul trimestru al lui 2007 a scăzut cu 9,9% faţă de primul trimestru din 2006, până la 54,5 milioane de dolari. Compania Gannett ("USA Today", "USA Weekend") a anunţat şi ea o scădere a venituril