Eu am inteles monstruosul mesaj subliminal care transpare prin aceasta reclama cu ambalaj ispititor, „pufos”: omul e un mecanism rudimentar, care poate fi manipulat usor prin tehnici de marketing de tot soiul, nu prea sofisticate de multe ori, mai discrete alteori. Consumatorii sunt o prada usoara.
Fiind bombardati zi de zi cu mizerii, deseuri intelectuale, ne pierdem usor-usor capacitatea de aparare. Cedam intr-o zi si devenim niste marionete ale acestui sistem de promovare a unor porcarii pe care suntem nevoiti sa le cumparam.
Din pacate, oamenii nu inteleg manipularea psihologica impusa de stralucitorii „extraterestri ai marketing-ului” si, la fel din pacate, nu exista nimeni care sa protejeze. Aceste „hiene” iti sugereaza ca numai daca le cumperi lor mizeria de iaurt copilul tau o sa fie sanatos.
Iti sugereaza ca nu poti avea o viata sociala decat daca le cumperi gunoiul lor de sampon sau pasta de dinti. Iti sugereaza ca numai facandu-ti o asigurare la compania lor copiii tai au un viitor.
Este o situatie alarmanta care, din pacate, nu poate fi sesizata de multi dintre noi, deoarece suntem prea preocupati sa ne „salvam” viata copiilor cumparandu-le iaurt cu 99% chimicale daunatoare sanatatii.
Pedeapsa sau provocare: manipularea online
In ultima vreme tot mai multe mesaje in care imi este cerut ajutorul pentru copii bolnavi ajung in mod dubios in casuta mea de mail. Si a multor cunoscuti de-ai mei. Multi oameni raspund acestor mesaje si afla ulterior ca este o gluma proasta.
Am contactat reprezentanti ai companiilor mentionate in mesaje, respectiv Microsoft, Aol, Yahoo ca sa ma lamuresc de fapt care este adevarata poveste.
Mi s-a comunicat ca niciodata nu au facut o astfel de inteleg