» Romanii beau din ce in ce mai multe sucuri necarbonatate, nectar si juice 100%.
» Piata, puternic concurentiala, va creste cu 11% in 2007.
» Bauturile cu arome de portocala, piersica, grapefruit si para – cele mai apreciate.
Obiceiurile de consum ale romanilor se aliniaza la cele inregistrate in UE si in privinta sucurilor. Bauturile necarbonatate castiga din ce in ce mai mult teren in fata celor acidulate, iar consumatorii aleg produsele premium.
Juice 100% castiga teren
"Consumatorul roman este din ce in ce mai bine informat si face diferenta intre cele trei categorii de bauturi racoritoare necarbonatate cu fructe: still drink (cu pana la 25% continut de fruct – n.n.), nectar (intre 25% si 99% fruct – n.n.) si juice (100% fruct), alegand sa consume cu predilectie produse premium: juice 100% si nectar. Se observa o preferinta evidenta, in ultima perioada, pentru juice 100% (si implicit pentru aromele care se gasesc in aceasta categorie, in principal citrice) si chiar o posibila disparitie a sezonalitatii acestei categorii, fiind preferata in egala masura si iarna, si vara", a declarat Daniela Dumitru, brand manager-ul Prigat, in cadrul companiei Quadrant Amroq Beverages. Consumatorii de sucuri naturale din categoria premium sunt – spune Dumitru – mai ales persoane cu venituri medii si peste medie. Reprezentanta Quadrant a aratat, citand un studiu al Daedalus Milward Brown, ca 79% dintre romani prefera aroma de portocale. In topul preferintelor, portocala este urmata de arome precum piersica, grapefruit si para. Apreciate sunt, totodata, aromele exotice (ananas, fructul pasiunii, mango etc.) si aromele de fructe de padure. Vanzarile de sucuri sunt influentate de sezon, atat in privinta aromelor, cat si a ambalajelor si categoriilor. Vara sunt cumparate cu precadere sucurile in ambalaje mici ca volum, de pana la 0,5 litri