Saptamana trecuta, primarul municipiului Turda, Tudor Stefanie, s-a intalnit cu reprezentantii firmelor de transport care au contract cu Bechtel si cu Holcim Turda pentru a identifica alternative in vederea devierii traficului pentru masinile care transporta materiale pentru cele doua societati.
Masinile care aprovizioneaza cu piatra autostrada Transilvania au traseul catre cariera de piatra din Sandulesti pe la intrarea in Turda dinspre Cluj Napoca. Discutiile au avut la baza cateva date statistice.
”In 2002, traseul stabilit pentru acest tip de transport era ingreunat doar de circa 100 de masini de mare tonaj, acum numarul acestra se apropie de 600. Suntem sufocati, in 10 ore numarul de masini care trec prin Turda depaseste cu mult ceea ce am prevazut noi. Se produce o poluare foarte mare nu doar prin emisiile de gaze, ci si prin praful pe care il degaja aceste masini.
Drumul respectiv nu este pregatit pentru a prelua o asemenea greutate, produsa ce cele 600 de masini incarcate cu piatra “, a precizat primarul Tudor Stefanie.
Solutii pentru ocolire
Municipiul Turda nu are deocamdata centuri de ocolire pentru traficul greu. Ca masura pentru reducerea presiunilor exercitate de mijloacele de transport, primarul Tudor Stefanie a negociat mai bine de o ora cu transportatorii pentru a gasi solutii imediate, dar si pe termen lung.
In urma discutiilor cu reprezentantii celor cinci firme prezente la discutii, edilul sef al municipiului a declarat ca deocamdata s-au gasit doua solutii agreate de ambele parti.
"Si ei au probleme de siguranta circulatiei. Am cazut de acord ca se va face o educare a soferilor, astfel incat sa se respecte cu strictete doua conditii: viteza si volumul transportului. Cu ajutorul firmelor d