In urma intalnirii dintre reprezentantii Bancii Europene de Investitii si cei ai Ministerului Transporturilor, ministrul de resort, Ludovic Orban, a subliniat importanta identificarii si accesarii surselor extrabugetare de finantare pentru segmente nefinantate sau subfinantate din bugetul de stat.
Ministrul a reiterat importanta trecerii Metrorex in subordinea Primariei Generale. "Din bugetul de stat trebuie sustinute financiar marile investitii, constructia primelor tronsoane ale Magistralei 5 Drumul Taberei-Universitate, dar toate celelalte costuri trebuie sa fie suportate din bugetul municipiului Bucuresti.
Metrorex a contractat, la sfarsitul anului trecut, un credit in valoare de 370 milioane euro de la Banca Europeana de Investitii, pentru finantarea partiala a constructiei magistralei a cincea a metroului, Eroilor - Drumul Taberei, si pentru achizitia de noi trenuri.
Costul total al proiectului este estimat la 743 milioane euro, iar Metrorex si statul roman vor contribui la finantarea investitiei.
Compania va mai contracta un credit de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala (JBIC) pentru constructia magistralei de metrou Gara de Nord-Otopeni. Magistrala de metrou Gara de Nord - 1 Mai - Otopeni va avea 21 statii, amplasate la distante de cate 800 de metri. Potrivit proiectului, lucrarile ar putea fi initiate in acest an si vor dura aproape sapte ani.
In urma intalnirii dintre reprezentantii Bancii Europene de Investitii si cei ai Ministerului Transporturilor, ministrul de resort, Ludovic Orban, a subliniat importanta identificarii si accesarii surselor extrabugetare de finantare pentru segmente nefinantate sau subfinantate din bugetul de stat.
Ministrul a reiterat importanta trecerii Metrorex in subordinea Primariei Generale. "Din bugetul de stat trebuie sustinute financiar marile investitii, constructia primelor tr