În timp ce BRD – Groupe Société Générale îşi consolidează poziţia pe piaţa bancară din România, Grupul Mureş al acestei bănci înregistrează performanţe care îl situează în topul celor mai productive grupuri din reţea. Viorel Ispas, din partea Serviciului Relaţii cu Media, dr. Corneliu Grosu, directorul Grupului Mureş şi Ioan Vancu, responsabil marketing, au făcut o radiografie a poziţiei şi obiectivelor BRD Mureş, la o întâlnire cu presa, care a avut loc săptămâna trecută la sediul băncii. Cele mai multe detalii despre noutăţile Grupului Mureş ni le-a oferit Corneliu Grosu. Redăm, în sinteză, cele mai importante informaţii.
"Dacă la începutul anului 2005 aveam 11 unităţi în grupul Mureş (unde intră şi Harghita), anul acesta îl vom încheia cu o zestre de 32 de unităţi. Este o cifră interesantă şi importantă pentru efortul de resurse pe care banca noastră l-a făcut în judeţul Mureş, atât financiare, cât şi logistice, de personal etc. Această creştere are o explicaţie cât se poate de logică. Există în vizorul nostru structuri, nişe de piaţă, care până acum nu au fost exploatate. Aici mă refer, în primul rând la piaţa persoanelor fizice sub toate aspectele ei.
În grupul Mureş astăzi am trecut de 60 la sută în ceea ce priveşte profiturile noastre obţinute din afaceri cu persoane fizice. Ne îndreptăm spre 68-70 la sută la sfârşitul acestui an. La persoane juridice ne aflăm undeva la la 38-40 la sută. Aceasta nu înseamnă că nu lucrăm cu persoane juridice, ci înseamnă o creştere fulminantă a produselor pe care le oferim pentru persoane fizice. Bănci de tradiţie, cum ar fi ABN AMRO Bank sau ING, care până acum aveau anumite rezerve vizavi de afacerile cu persoane fizice şi IMM, au început să îşi dezvolte activitatea şi serviciile de retail.
Legat de densificarea reţelei, aş vrea să amintesc aici şi de orientarea reţelei noastre spre unităţile din mediul