Intrucat segmentul auto din Romania experimenteaza o crestere exploziva in comparatie cu cel inregistrat in alte tari europene, managerii de aici se confrunta cu probleme diferite fata de cele intampinate de omologii lor din alte piete straine, este de pa
"Piata muncii in general a fost una din marile surprize pe care le-am avut in urma cu jumatate de an cand am venit in Romania, pentru ca este complet diferita de cea cu care ma obisnuisem in Austria", spune Guenther Seifert.
El explica ca in Austria, pentru un anunt pentru postul de contabil, se primesc circa 100-200 de aplicatii, incepand din sudul Austriei pana in nordul Germaniei. Chiar daca si in Romania pentru un asemenea anunt se primesc destule oferte din care se poate alege, in comparatie piata muncii prezinta o oferta mult mai slaba.
"Suntem prezenti, prin holdingul Porsche, ca retailer a marcilor grupului VW, in multe tari europene, iar pentru resurse umane, in general, avem aceeasi strategie peste tot. Cautam cu preponderenta oameni pasionati de automobile. Este mult mai important sa ai o asemenea atitudine decat pregatirea necesara sau o experienta vasta in industria auto", este de parere Seifert.
Pentru trainingul angajatilor compania desfasoara mai multe programe de training dedicate pentru toate categoriile de posturi din structura.
"Spre exemplu programul nostru de training pentru manageri se desfasoara la nivel international si are doua etape, Basic Leads, pentru tinerii sefi de departamente, si High Line, pentru manageri din cadrul companiei cu experienta, care prezinta potential pentru urmatorii pasi", explica directorul Porsche Romania.
Aceste programe de pregatire sunt desfasurate in cooperare cu holdingul Porsche din Austria si din alte tari. La aceste programe angajatii participa alaturi de omologii lor din alte tari.
Compania recurge s