Situatie disperata pentru tot mai multi marinari romani. Dupa integrarea tarii in Uniunea Europena, ei nu mai sunt angajati de armatorii straini, pentru ca trebuie sa plateasca taxele sociale si asigurarile la nivelul statelor comunitare, in timp ce este mult mai ieftin sa se apeleze la marinari din statele non-UE, cum ar fi Filipine si India. Reprezentantii Sindicatului Liber al Navigatorilor fac, de luni de zile, eforturi constante pentru a indrepta situatia. "Speram ca noul ministru sau actualul Guvern sa faca ceva pentru cei peste 40.000 de marinari si personal auxiliar care exista in Romania", a declarat presedintele SLN, Adrian Mihalcioiu. El a precizat ca armatorii nemti, norvegieni si francezi reduc din ce in ce mai mult numarul de contracte pentru romani. "Dupa expirarea contractului, armatorii europeni refuza sa-l innoiasca, preferandu-i pe filipinezi, pentru care platesc niste taxe cu mult sub nivelul celor acordate pentru conationalii nostri", a precizat Mihalcioiu. Acesta a redactat un memoriu in care propune semnarea unor acorduri bilaterale privind plata taxelor sociale pentru marinarii romani in tara noastra, si nu in statul de pavilion al navei. Astfel de contracte ar trebui semnate in special cu tari ca Norvegia, Franta, Spania si Portugalia, deoarece aici se afla cei mai importanti armatori europeni.
Liderii SLN au reluat demersurile cu noua conducere a Ministerului Muncii, in vederea semnarii acordurilor bilaterale cu statele europene.
Situatie disperata pentru tot mai multi marinari romani. Dupa integrarea tarii in Uniunea Europena, ei nu mai sunt angajati de armatorii straini, pentru ca trebuie sa plateasca taxele sociale si asigurarile la nivelul statelor comunitare, in timp ce este mult mai ieftin sa se apeleze la marinari din statele non-UE, cum ar fi Filipine si India. Reprezentantii Sindicatului Liber al Navigatorilor fac,