ANAT: Hotelierii nu stiu sa faca turism
Mihai Rajnita: Eu nu mai calc pe litoralul romanesc
Agentiile de turism sustin ca proprietarii de hoteluri de pe litoralul romanesc nu au o strategie care sa le permita o dezvoltare pe termen lung, ci prefera sa practice tarife mari in perioade scurte. "Din pacate, sunt multi proprietari de hoteluri care nu se pricep in acest domeniu si nici nu si-au angajat oameni care sa stie sa faca turism. Ei privesc turismul ca pe o afacere pe termen scurt si mediu. Prefera sa tina hotelurile deschise doua - trei luni pe an si sa practice tarife mai mari. Nu au o strategie bine pusa la punct", a declarat purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, Traian Badulescu. Interesant este ca reprezentantii industriei hoteliere sunt chiar mai acizi vizavi de strategia de marketing din acest sector. "Daca hotelierii nu stabilesc o politica coerenta in ce priveste raportul servicii/pret, n-au decat sa suporte consecintele. Atat ii duce capul, atata fac", ne-a spus Mihai Rajnita, secretarul general al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania. "Cei de pe litoral care se autointituleaza hotelieri, sunt hotelieri asa cum sunt eu cosmonaut. Eu nu mai calc pe litoralul romanesc", a afirmat reprezentantul FIHR.
Doar 4 hoteluri - all inclusive
Conform agentiilor, nu doar scurta durata a activitatii prestate de hotelieri este problema. "Litoralul nu inseamna doar plaja. Trebuie sa existe si alte modalitati de distractie pentru a atrage turistii", a adaugat oficialul ANAT. Datele ANAT arata ca turismul bulgar se bazeaza in proportie de 90% pe turistii straini si doar 10% cei autohtoni, in timp ce in Romania procentele sunt exact invers. In opinia lui, hotelierii romani trebuie sa invete de la cei bulgari cum sa atraga mai multi turisti straini. Comparativ cu Bulgaria, care are cateva sute