Celelalte doua proiecte, respinse definitiv in lunile martie, respectiv aprilie 2007, aveau drept scop preluarea totala sau partiala a Registrului Comertului.
Eugen Ghiulea, directorul general al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), avertizeaza ca adoptarea legii Ponta echivaleaza, practic, cu acordarea unui ajutor de stat nenotificat pentru camerele de comert.
"Tot ceea ce se face la Registrul Comertului se face in scopul publicitatii, iar informatia este rodul muncii Registrului.
A le furniza gratuit camerelor de comert pentru a fi revandute, pentru ca acesta este scopul final, de a le vinde si scoate venituri, indiferent ce scrie in proiectul de lege, inseamna afectarea bugetului de venituri si cheltuieli al unei institutii publice.
Inseamna si un ajutor de stat care se acorda camerelor de comert, iar ajutoarele de stat se acorda in conditii bine reglementate si, nu in ultimul rand, reprezinta o concurenta neloiala fata de firmele care realizeaza publicitate societatilor comerciale", ne-a declarat directorul general al ONRC.
Primul proiect de lege (482/2005) a fost initiat in luna martie 2005 de doi parlamentari liberali, intre care Ovidiu Silaghi, actualul ministru al IMM. Legea prevedea, practic, trecerea registrelor comertului in subordinea camerelor de comert.
Atunci, Guvernul a dat aviz favorabil, legea fiind aprobata atat de Senat, cat si de Camera Deputatilor.
In urma ridicarii exceptiei de neconstitutionalitate de catre de un grup de deputati din mai multe partide politice, Curtea Constitutionala a declarat legea neconstitutionala in intregul ei.
Apoi s-a intors in Parlament si a fost respinsa in martie 2007, dupa un meci de ping-pong sustinut intre plenul Camerei Deputatilor si Comisia juridica.
In acest timp, un al doilea proiect de leg