În judeţul Dolj, un sfert din cardurile europene de asigurări de sănătate nu au ajuns la beneficiari pentru că firma de curierat nu i-a găsit acasă. Potrivit Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Dolj, de la începutul anului s-au înregistrat 1.600 de solicitări pentru cardul european.
Distribuirea cardurilor de sănătate s-a făcut la termen de către firma de curierat care are contract cu CAS Dolj pentru livrarea la domiciliu, însă 424 de carduri au fost returnate pentru că destinatarii nu au fost găsiţi acasă. „Tuturor acestor persoane curierii le-au lăsat înştiinţare să se prezinte la CAS Dolj pentru a-şi lua cardul. Birourile noastre eliberează cardurile până la ora 17.00, zilnic“, a spus Daniela Gheorghe, purtătoarea de cuvânt a CAS Dolj.
Explicaţia pentru această situaţie este că o parte din solicitanţi au plecat între timp în străinătate. De asemenea, potrivit reprezentanţilor CAS Dolj, există şi posibilitatea ca o parte din solicitanţi să fi completat în cerere altă adresă decât cea de domiciliu (adresa din buletin, deşi aceasta nu corespunde). Reprezentanţii CAS Dolj au mai spus că în judeţul Dolj nu s-au înregistrat sesizări privind activitatea firmei de curierat care se ocupă de distribuirea cardurilor la domiciliu.
Ce oferă cardul
Persoanele care se adresează CAS Dolj pentru obţinerea cardului european trebuie să completeze o cerere tip. Aceasta împreună cu o copie după cartea de identitate şi un document care să dovedească şi calitatea de asigurat (adeverinţă de salariat, talon de pensie sau alt act specific, după caz) se depun la ghişeul CAS Dolj.
Cardul european de sănătate dă dreptul la servicii medicale în cazul şederii temporare (nu mai mult de şase luni) în străinătate, în scop turistic, personal, familial sau pentru studii pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, în condiţiile stabilite de sistemul