Bucurestii se asfixiaza! In cinci ani, daca tendinta actuala se confirma, aerul va deveni nerespirabil, iar traficul, de pe acum mai lent ca in anul o mie noua sute, va cunoaste blocaje tot mai grave. Capitala Romaniei, ale carei artere au fost concepute pentru birje si tramvaie, nu e facuta pentru traficul din ziua de azi.
Totusi, prin mijloace relativ simple, traficul ar putea fi fluidizat in capitala noastra, iar aerul ar deveni mai respirabil. Nu m-am marginit la propriile mele observatii, de vechi bucurestean, am facut comparatii si cu alte mari orase ale lumii prin care am fost, am intrebat oameni de meserie.
Este adevarat ca se face, inca de pe acum, cate ceva pentru fluidizarea traficului. Consolidarea retelei de tramvaie, prin lucrari cum ar fi cele de pe axul Mosilor-Colentina sau cele de pe Bd. Timisoara, este binevenita, desi ne putem intreba daca necesita intr-adevar ani de zile ca sa fie realizate, creand jena in circulatie care se cunoaste. In ciuda a ce cred unii soferi, cu cat transporturile in comun vor fi mai bune, cu atat masinile vor circula mai usor. Prima conditie a unei circulatii individuale corecte este un transport in comun de calitate si accesibil. Deci reteaua de tramvaie ar trebuie extinsa, si se va si extinde (de pilda cu o linie de tramvaie pe noua artera de la podul Basarab la Grozavesti).
Autobuzele si troleibuzele vor circula acolo unde tramvaiul si metroul nu ajung. Dar atata vreme cat voi face 20 de minute cu autobuzul din Piata Dorobanti pana la ASE (acum 20 de ani: 5 minute) nu voi fi incurajat sa iau acest mijloc de transport. Cum sa circule autobuzele mai usor? — Trebuie asigurate culoare preferentiale pentru autobuze (in care ar putea, eventual, sa poata circula si taxiurile). Dar ce ne facem la intersectii, unde traficul este gatuit? — Aici trebuie montat un sistem de semafoare prioritare, care sa dea intaiet