Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB), rezultata in urma fuziunii celor doua aeroporturi - Baneasa Aurel Vlaicu si Otopeni Henri Coanda - va intra in proces de privatizare in luna iunie a acestui an. Nu este clar insa ce pachet de actiuni va fi scos la vanzare.
"Actionarii celor doua aeroporturi au hotarat sa aprobe fuziunea dintre cele doua societati. Intentia mea este de a privatiza noua companie. Acum sunt in faza finalizarii procedurilor de fuziune si stabilirea echipei manageriale, urmand ca ulterior, in maximum o luna dupa finalizarea acestor etape, sa demaram procedurile de privatizare", a spus Orban.
Astfel, la data de 10 mai compania nou infiintata va deveni operationala, iar in termen de o luna vor fi initiate procedurile de privatizare.
Totodata, se are in vedere majorarea capitalului social al noii companii, care se ridica acum la circa 143 de milioane de lei (aproximativ 40 de milioane de euro), precum si listarea la bursa. Ministrul Transporturilor nu a precizat cu cat va fi majorat capitalul. Aeroportul Otopeni a avut in 2005 o cifra de afaceri de aproape 50 de milioane de euro, in timp ce Aeroportul Baneasa a avut afaceri de circa 3 milioane de euro.
"Nu pot sa fac previziuni in legatura cu data listarii la bursa", a precizat Orban.
Ce presupune insa fuziunea celor doua aeroporturi? Pe de o parte reprezinta o buna modalitate de a face fata concurentei sau constituirea unui pachet deosebit de atractiv in vederea privatizarii, potrivit reprezentantilor aeroporturilor. Totodata, compania si-a propus ca odata cu fuziunea sa-si reduca resursele alocate procedurilor de achizitie cu 40-50% si sa obtina preturi reduse cu 3-10% datorita achizitiei unui numar sporit de repere. "Se vor diminua stocurile de materiale si piese de schimb si se vor reduce spatiile totale de depozitare cu circa 30% si se vor reduce resursele u