Companiile de marketing şi advertising descoperă un mediu mobil tot mai atractiv pentru mesajele lor. Pană in 2011, in acest domeniu se vor invarti aproximativ 19 miliarde de dolari. Marketingul mobil testează timid pieţele Companiile de marketing şi advertising descoperă un mediu mobil tot mai atractiv pentru mesajele lor. Pană in 2011, in acest domeniu se vor invarti aproximativ 19 miliarde de dolari.
Un studiu recent al companiei ABI Research estimează că piaţa mondială a marketingului şi publicităţii mobile o să valoreze circa 3 miliarde de dolari pană la sfarşitul acestui an. Pană in 2011, această piaţă, alături de căutarea şi publicitatea video-mobilă vor genera venituri de 19 miliarde de dolari. ABI Research se aşteaptă ca cele mai importante investiţii să se facă in domeniul video-mobil. In numai patru ani, acest canal va depăşi SMS-ul ca sursă de investiţie in marketingul şi publicitatea mobilă, datorită extinderii reţelelor de transmisii video pe mobil in toate pieţele importante. Nivelul atins de acest gen de publicitate va fi in 2011 de circa 9 miliarde de dolari.
Compania eMarketer estimează că pană in 2011 vor fi 120 de milioane de abonaţi 3G, care vor plăti pentru clipuri video pe mobil şi 80 de milioane de abonaţi ai serviciului de televiziune mobilă.
AVANTAJE. Marketingul şi publicitatea pe mobil reprezintă un domeniu riscant, dar foarte atractiv, intrucat un dispozitiv mobil oferă un canal foarte personalizat de comunicare.
De cele mai multe ori, companiile deţin multe informaţii despre cel cărora li se adresează, permiţandu-le astfel să işi construiască un mesaj potrivit, adaptat. Acest gen de promovare depinde in mare măsură de nivelul de maturitate al pieţei. In Europa şi Asia, marketingul mobil este destul de bine dezvoltat, in timp ce SUA se află incă in faza de testare a terenului. Companiile nu alocă de obicei