Cand presedintele Basescu a fost suspendat, o parte din sustinatorii sai au vorbit despre lovitura de stat. Afirmatie deplasata, care nu tinea cont de prevederile constitutionale. Insa, evenimentele de dupa suspendare incep sa confirme faptul ca Parlamentul tinde sa-si aserveasca Guvernul si Presedintia, astfel incat casta din Casa Poporului sa poata dicta pana si modul in care electoratul trebuie sa voteze.
Primul lucru care ar fi trebuit sa ne puna pe ganduri nu ar consta in suspendarea in sine, ci in zvonurile despre modificarea alegerilor prezidentiale, astfel incat seful suspendat al statului sa nu mai poata candida. Este greu de spus in ce masura speculatiile acestea l-au determinat pe Basescu sa renunte la demisie.
Cert este ca un deputat PRM a confirmat existenta unor discutii la nivel informal intre partidele interesate sa scape de Basescu. Simpla intentie este terifianta pentru electorat, pentru ca Basescu ar fi fost victima conjuncturala, in timp ce poporul roman s-ar fi trezit cu dreptul de a alege sever limitat. Desi au negat aceste negocieri, liderii coalitiei PNL-PSD-UDMR-PC-PRM au continuat cu acelasi gen de tertipuri. Asistam la o incercare evidenta de a-l eterniza pe nea Nicu Vacaroiu in scaunul de la Cotroceni prin hotararea ce lasa posibilitatea de a organiza un nou referendum, daca nu se prezinta suficienti romani la vot pentru validarea rezultatelor, caz in care perioada de suspendare s-ar putea prelungi.
In paralel, s-a hotarat ca referendumul sa se desfasoare sambata, ca o masura suplimentara ca alegatorii nu se vor ingramadi la urne din cauza ca multi vor lucra in acea zi. Astfel ca PSD a renuntat sa mai modifice Legea referendumului a treia oara in pofida deciziilor Curtii Constitutionale preferand ca mizeria sa fie promovata printr-o simpla hotarare.
Schimbarea regulilor in timpul jocului este evidenta si toate astea