Gigantul IT mondial Google a făcut un pas decisiv în România prin lansarea, săptămâna trecută, a serviciului AdSense, dedicat pieţei publicitare online autohtone. Cum va reacţiona piaţa? De cinci ani, compania americană se află într-o ofensivă susţinută pentru a-şi tăia o felie din ce în ce mai mare din piaţa mondială a advertisingului pe internet. Mai întâi, prin lansarea în 2003 a serviciului AdSense în SUA, primul serviciu care permite companiilor care au pagini
Gigantul IT mondial Google a făcut un pas decisiv în România prin lansarea, săptămâna trecută, a serviciului AdSense, dedicat pieţei publicitare online autohtone. Cum va reacţiona piaţa?
De cinci ani, compania americană se află într-o ofensivă susţinută pentru a-şi tăia o felie din ce în ce mai mare din piaţa mondială a advertisingului pe internet. Mai întâi, prin lansarea în 2003 a serviciului AdSense în SUA, primul serviciu care permite companiilor care au pagini web să posteze reclame contextuale, adaptate conţinutului site-ului respectiv. „Apoi am extins serviciul treptat şi pe alte pieţe, atunci când am considerat că e timpul potrivit“, spune Sean Cornwell, Senior European Product Marketing Manager la Google, cel care se ocupă direct de produsele generatoare de venit, AdWords, AdSense şi Checkout. „Faptul că lansăm azi serviciul în România poate fi considerat o piatră de hotar în evoluţia pieţei publicităţii online şi a pieţei de publishing online din România.
Pentru a lansa acest serviciu, avem nevoie de o masă critică de advertiseri şi publisheri, iar piaţa românească a depăşit acest punct“, adaugă acesta. Este însă piaţa publicităţii online românească atât de atractivă ca mărime încât să determine intrarea unui jucător mondial de talia lui Google? Anul trecut, piaţa publicităţii online s-a situat undeva în jurul a