Mai mult de un sfert din reţeaua de cale ferată din România a fost scos la licitaţie în urmă cu trei ani. Pentru că le provocau pierderi, companiile feroviare de stat au decis să renunţe la administrarea a 120 de sectoare de linie ferată şi să le ofere spre închiriere unor operatori particulari. Până în prezent, doar 27 dintre ele au ajuns efectiv să funcţioneze în regim privat, în alte nouă cazuri, preluarea fiind în curs. Dacă secţiile destinate transportului de marf�
Mai mult de un sfert din reţeaua de cale ferată din România a fost scos la licitaţie în urmă cu trei ani. Pentru că le provocau pierderi, companiile feroviare de stat au decis să renunţe la administrarea a 120 de sectoare de linie ferată şi să le ofere spre închiriere unor operatori particulari. Până în prezent, doar 27 dintre ele au ajuns efectiv să funcţioneze în regim privat, în alte nouă cazuri, preluarea fiind în curs. Dacă secţiile destinate transportului de marfă s-au împărţit între şapte firme, cele pe care se desfăşoară şi transport de pasageri au fost închiriate de numai doi operatori, unul dintre ei conturându-se, treptat, într-un concurent interesant pentru compania de stat. RC-CF Trans se extinde cu repeziciune în Ardeal, iar la vară va pune în circulaţie un tren privat direct între Braşov şi Constanţa.
Când eram student, mergeam de câteva ori pe an la munte în Piatra Craiului, iar drumul de la Braşov la Zărneşti îl parcurgeam invariabil cu un „personal“ murdar, în care sistemul de încălzire funcţiona rareori, uşile şi geamurile refuzau cu încăpăţânare să se închidă cum trebuie, iar biletul putea fi înlocuit de o „cotizaţie“ la controlor. De câţiva ani, locul neprietenoaselor vagoane albastre, trase cu greu de locomotive zgomotoase, mari „mâncătoare“ de motorină şi lăsând în urmă o dâră groasă de fum negru, a fost luat, pe această li