» Olaf Metzel este un artist german ale carui lucrari din spatiul public ocupa un loc major in cadrul artei germane contemporane.
» El a fost prezent la Bucuresti la invitatia Institutului Goethe, cu ocazia deschiderii oficiale a proiectului Public Art Bucharest 2007.
» Proiectul are ca scop activarea spatiilor urbane
si include manifestari in spatiul public ale mai multor artisti contemporani.
La masa rotunda pe tema importantei spatiului public, care a urmat prezentarii artistului german, au participat si Horia-Roman Patapievici, presedintele ICR, Serban Sturdza, presedintele Ordinului Arhitectilor din Romania, Marlis Dreverman, reprezentanta culturala a orasului Wuppertal, si altii.
Olaf Metzel face arta in spatiul public de 25 de ani si a participat la expozitii importante precum Documenta VII (1987), Skulpturprojekte Münster (1987, 1997), Bienala de la Sydney (1990), Bienala de la Istanbul (1995), Bienala de la São Paolo (2002). Cu ocazia Campionatului Mondial din 2003, Olaf Metzel a ascuns fantana favorita a locuitorilor din Nürnberg intr-un turn facut din randuri de scaune identice cu cele din tribuna unui stadion. In Toscana a construit un velodrom in curtea unei fortarete medievale. In Germania a decorat holul unei cladiri de birouri cu o imensa discheta complex contorsionata, denumita "Cash Flow", si a ridicat o structura metalica haotica facuta din suporturi pentru biciclete, intr-un cartier in care locuitorii folosesc doar masini personale.
» Opinia publica este adeseori sceptica in privinta artei contemporane. Cum ati convins autoritatile sa va accepte proiectele?
Asta se intampla peste tot, si in Romania, si in Germania; oamenii sunt dispusi sa accepte arta traditionala in spatiul public, pe cand arta contemporana starneste mai mereu controverse. Dar odata ce este facut un inceput, lucrurile se schimba, oa