Dupa ce oficialii romani au anuntat cu ceva timp in urma ca Ford Motor, Renault SA-Nissan Motor, grupul chinez Chery Automobile, GM Daewoo si compania indiana Tata sunt investitorii interesati de activele Daewoo Romania, ieri lucrurile pareau transate. Conform unor surse guvernamentale, doar companiile americane Ford si GM au depus pana in prezent cate o scrisoare de intentie, neangajanta, pentru preluarea Automobile Craiova, cu toate ca termenul pentru inregistrarea acestor documente expira astazi.
Statul, prin intermediul AVAS, este actionarul majoritar al Automobile Craiova, cu 72,4% din actiuni, restul titlurilor fiind detinute de SIF Oltenia (22%) si de alti actionari.
Investitorii interesati de preluarea pachetului de actiuni detinut de stat la Automobile Craiova trebuie sa depuna scrisorile de intentie la sediul AVAS pana cel tarziu pe 25 aprilie. Documentele trebuie sa contina informatii de prezentare a activitatii investitorului si o scurta descriere "a motivatiei de a investi la Automobile Craiova", potrivit anuntului de privatizare.
Rascumpararea
Compania Daewoo Automobile Romania si-a rascumparat actiunile detinute de compania coreeana Daewoo Motor la uzina de automobile, pentru 60 de milioane de dolari. Contractul de transfer al participatiei de 51% si tranzactia creantelor, intre Daewoo Motor Co si Daewoo Automobile Romania, a fost semnat in luna august a anului trecut. La Daewoo Automobile, actionari sunt firma insasi - 51% si Automobile Craiova - 49%.
Pretul oferit va avea ponderea cea mai mare in grila de evaluare pentru departajarea competitorilor, iar potentialii investitori trebuie sa aiba o cifra individuala de afaceri de minimum 10 miliarde euro pe an pentru a fi acceptati si o productie de cel putin un milion de autoturisme pe an.
Investitiile, 25 la suta din punctaj
Pretul