Piaţa bancară este dominată de cinci jucători mari – BCR, BRD, Raiffeisen, Banc Post şi Banca Transilvania –, ceilalţi contând mai puţin în ceea ce priveşte serviciile de retail adresate persoanelor fizice. În luna martie a.c., compania Daedalus Consulting a luat „pulsul“ pieţei bancare, realizând, în exclusivitate pentru revista Capital, o cercetare la nivel naţional, pe un eşantion constituit din 1.083 de persoane din mediul urban, cu vârste cupri
Piaţa bancară este dominată de cinci jucători mari – BCR, BRD, Raiffeisen, Banc Post şi Banca Transilvania –, ceilalţi contând mai puţin în ceea ce priveşte serviciile de retail adresate persoanelor fizice.
În luna martie a.c., compania Daedalus Consulting a luat „pulsul“ pieţei bancare, realizând, în exclusivitate pentru revista Capital, o cercetare la nivel naţional, pe un eşantion constituit din 1.083 de persoane din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani. Studiul a vizat următoarele obiective: identificarea băncilor utilizate în ultimele şase luni, identificarea atributelor asociate cu băncile cunoscute de respondenţi, evaluarea satisfacţiei generale faţă de bănci şi identificarea serviciilor utilizate de clienţi.
Potrivit rezultatelor, cei cinci jucători importanţi de pe piaţa de profil au un public-ţintă de diferite categorii de vârste. Astfel, BCR are un portofoliu de clienţi în care domină persoanele de vârstă mijlocie şi înaintată - peste 35 de ani -, BRD şi Raiffeisen se concentrează asupra segmentului de vârstă mijlocie – între 25 şi 44 de ani -, în timp ce la serviciile Banc Post apelează îndeosebi tinerii între 18 şi 24 de ani.
„Satisfacţia generală faţă de bănci este mai scăzută comparativ cu cea manifestată faţă de alte pieţe de servicii sau produse în care am mai făcut măsurători“,