Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va finaliza, vineri, operaţiunea de transmitere către populaţie a celor 515.000 de plicuri care conţin declaraţiile de venit aferente anului fiscal 2006, operaţiunea fiind începută săptămâna trecută. Plicurile includ, pe lângă cele două formulare ale declaraţiei speciale privind veniturile realizate, ghidul de completare, scrisoarea adresată contribuabililor, precum şi plicul destinat trimiterii declaraţiilor la autorităţile fiscale, potrivit unui comunicat al ANAF. După completarea celor două formulare de declaraţie de venit, un exemplar trebuie introdus în plicul primit, iar cel de-a doilea trebuie păstrat. Pentru transmiterea prin poştă a declaraţiei de venit completate, populaţia va trebui să utilizeze plicul primit, pentru care nu trebuie să achite taxele poştale.
Declaraţiile de venit trebuie transmise doar de către anumite persoane, care au obţinut anul trecut venituri din activităţi cum ar fi transferul titlurilor de valoare, profesii liberale şi drepturi de proprietate intelectuală. De asemenea, contribuabilii care au obţinut venituri din activităţi agricole, din cedarea folosinţei bunurilor şi din activităţi comerciale au obligaţia să completeze aceste declaraţii.
Contribuabilii persoane fizice române, cu domiciliul în România, nu au obligaţia să depună declaraţia de venit dacă anul trecut au obţinut numai venituri a căror impunere este finală. Din această categorie fac parte veniturile din salarii sau asimilate acestora, din pensii, din dividende, din dobânzi, din premii şi jocuri de noroc, veniturile nete determinate pe bază de norme de venit, precum şi veniturile din alte surse a căror impunere este finală. Termenul final de transmitere a declaraţiilor de venit la unităţile fiscale este 15 mai. (E.C.)
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va finaliza, vineri, operaţiunea de t