În primul trimestru al acestui an, General Motors Southeast Europe a înregistrat o creştere a vânzărilor de 4,1% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2006, cel mai mare salt dintre comercianţii de autoturisme. În aceeaşi perioadă, Dacia şi Daewoo au pierdut teren. Vânzările de autoturisme de pe piaţa autohtonă au crescut în primele trei luni ale acestui an cu 19,4% faţă de perioada similară din 2006, până la 59.999 unităţi. Acest avans, prognozat de mulţi analişti, a
În primul trimestru al acestui an, General Motors Southeast Europe a înregistrat o creştere a vânzărilor de 4,1% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2006, cel mai mare salt dintre comercianţii de autoturisme. În aceeaşi perioadă, Dacia şi Daewoo au pierdut teren.
Vânzările de autoturisme de pe piaţa autohtonă au crescut în primele trei luni ale acestui an cu 19,4% faţă de perioada similară din 2006, până la 59.999 unităţi. Acest avans, prognozat de mulţi analişti, a creat premisele unei lupte tot mai acerbe între comercianţii de autovehicule, dornici de a ocupa o bucată cât mai mare din piaţă. Obişnuiţi cu cifrele spectaculoase înregistrate în ultimii ani în bilanţurile financiare, importatorii folosesc toate armele pentru a-şi menţine marjele de profit, în timp ce producătorii autohtoni par să fi intrat într-o zodie mai puţin fastă.
La sfârşitul anului 2003, clienţii români achiziţionau în proporţie de 60,5% autoturisme fabricate de uzine autohtone. Dacia, Daewoo şi ARO erau încă mărcile cel mai des pomenite când se vorbea despre cumpărarea unui nou vehicul, iar Solenza, Matiz sau Cielo erau modelele pe care dealerii le vindeau ca pâinea caldă. De la un an la altul, însă, preferinţele conaţionalilor noştri par să se fi schimbat destul de mult. Dintre cele 145.120 de autoturisme comercializate în întreg anul 2004, numai 59,9% erau