Administraţia Fondului de Mediu a împărţit cei 49.500 de lei destinaţi reînnoirii parcului după o metodă care s-a dovedit ineficientă în anii anteriori, fără a încerca să înveţe din greşelile trecutului. Vestitul Program de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto a ajuns deja la a treia reprezentaţie. Ceea ce trebuia să fie o modalitate de a îmbunătăţi calitatea vehiculelor aflate în trafic s-a transformat, însă, într-un balon de săpun. Schimbarea rablei cu un Logan
Administraţia Fondului de Mediu a împărţit cei 49.500 de lei destinaţi reînnoirii parcului după o metodă care s-a dovedit ineficientă în anii anteriori, fără a încerca să înveţe din greşelile trecutului.
Vestitul Program de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto a ajuns deja la a treia reprezentaţie. Ceea ce trebuia să fie o modalitate de a îmbunătăţi calitatea vehiculelor aflate în trafic s-a transformat, însă, într-un balon de săpun. Schimbarea rablei cu un Logan finanţat parţial de stat devine, în actualele condiţii, o misiune aproape imposibilă.
Sistemul prin care Administraţia Fondului de Mediu (AFM) înţelege să împartă banii a dus la o situaţie cel puţin dezavantajoasă, atât pentru producătorul autohton de la Mioveni, cât şi pentru cel mai puternic importator. Adevăraţii perdanţi sunt, însă, ca de fiecare dată, cumpărătorii. Dacă în 2006, pentru prima fază a programului, erau disponibile nu mai puţin de 4.576 de automobile Dacia, şi acelea insuficiente, în acest an, AFM a repartizat pentru cel mai puternic producător autohton numai 1.907 de unităţi. La fel şi pentru Daewoo. Cauza? Multe dintre companiile acceptate în program au cerut cota maximă de 16.500 de unităţi, iar repartiţia finală nu ţine cont nici de cota de piaţă, nici de cerere şi nici de puterea de cumpărare a românilor. E doar un calcul sec.