» Deficientele retelelor de transport pun in pericol investitiile operatorilor si ale statului.
» Cu toate acestea, oamenii de afaceri din Europa sunt tot mai interesati de facilitatile portului romanesc.
Portul Constanta a devenit un punct de interes atat pentru oamenii din Europa Centrala si de Vest, cat si pentru cei din Orientul Apropiat.
Expresii de genul "principala poarta de intrare a tarii" nu mai sunt simple vorbe fara acoperire, ci fapte demonstrate de cifrele de trafic. Portul Constanta este, conform acestora, cel mai important port de la Marea Neagra. Exista insa si o serie de probleme care ii pot afecta dezvoltarea. Printre acestea se numara lipsa unei infrastructuri solide, care sa ajute la transportarea marfurilor rapid si eficient spre Vest, dar si scandalurile de pe scena politica, acestea putand duce la stoparea investitiilor si a proiectelor. Toate acestea, in conditiile in care porturile din Ucraina si Rusia sunt concurenti de temut.
Economia mondiala se afla intr-o perioada favorabila, caracterizata de cresteri importante. Dezvoltarea sa presupune majorarea traficului de marfuri intre diverse state ale lumii. Cel mai ieftin mijloc de transport al marfurilor este pe cale maritima. Romania ocupa o pozitie geografica strategica, fiind situata pe drumul dintre Orient si Occident. Toate aceste afirmatii sunt, de fapt, atuuri ale Portului Constanta, care l-au facut remarcat de oameni de afaceri din intreaga lume. In plus, portul beneficiaza de un avantaj deosebit: Canalul Dunare-Marea Neagra si fluviul Dunarea, care ii permit transportarea marfurilor, ieftin si nepoluant, pana in centrul Europei.
Cat timp Romania a fost un stat comunist, posibilitatile de dezvoltare a portului au fost limitate, acesta fiind supus rigorilor si restrictiilor unei economii de tip centralizat. Exista trafic, dar nu exista