Cu toate ca, in ultimii cinci ani, volumul activitatii s-a redus cu aproape 30%, CFR Marfa ramane principalul transportator feroviar din regiune, avand o cota de piata de 5% la nivel european. Daca in 2001 operatorul feroviar transporta aproape 16 miliarde tone nete/km, volumul a scazut treptat, ajungand anul trecut la numai 11,57 miliarde.
Aceasta in timp ce vecinii nostri unguri au reusit o crestere spectaculoasa, cu aproape 50%, a volumului de marfuri transportate pe calea ferata, fara ca MAV, cu 9,12 miliarde tone/km in 2006, sa reuseasca insa sa depaseasca CFR Marfa.
Volumul de activitate in domeniul transportului de marfuri al operatorului bulgar BDZ a ramas relativ constant, in 2006 inregistrandu-se 4,8 miliarde tone/km, comparativ cu 4,9 miliarde in 2001. Aceasta dupa ce inregistrase unele cresteri notabile in 2003-2005.
La nivel european, Romania detine o cota de piata de 5% din transportul feroviar de marfuri, comparativ cu Bulgaria (2%), Ungaria (3%) si Spania (4%).
Integral in Romania Libera
Cu toate ca, in ultimii cinci ani, volumul activitatii s-a redus cu aproape 30%, CFR Marfa ramane principalul transportator feroviar din regiune, avand o cota de piata de 5% la nivel european. Daca in 2001 operatorul feroviar transporta aproape 16 miliarde tone nete/km, volumul a scazut treptat, ajungand anul trecut la numai 11,57 miliarde.
Aceasta in timp ce vecinii nostri unguri au reusit o crestere spectaculoasa, cu aproape 50%, a volumului de marfuri transportate pe calea ferata, fara ca MAV, cu 9,12 miliarde tone/km in 2006, sa reuseasca insa sa depaseasca CFR Marfa.
Volumul de activitate in domeniul transportului de marfuri al operatorului bulgar BDZ a ramas relativ constant, in 2006 inregistrandu-se 4,8 miliarde tone/km, comparativ cu 4,9 miliarde in 2001. Aceasta dupa ce inregistrase unele c