Oltchim vrea sa devina un actor zonal major, iar contextul ii este favorabil avand in vedere dezvoltarea actuala si viitoare a tarilor din fostul bloc comunist si al Turciei coroborata cu lipsa sau insuficienta capacitatilor de productie pentru satisfacerea cererii in crestere de pe aceste piete, a declarat, intr-un interviu acordat ziarului nostru, Constantin Roibu, managerul companiei valcene. "Principala piata de desfacere pentru produsele Oltchim este piata externa, aceasta avand o pondere de 76% in vanzarile totale. Avand in vedere amplasarea geografica a societatii, principalele piete de desfacere ale Oltchim sunt Europa si Orientul Mijlociu (in principal Turcia), iar obiectivul principal al Oltchim vizeaza cresterea vanzarilor pe pietele limitrofe", a precizat Roibu.
Premisele unui asemenea deziderat sunt favorabile avand in vedere ca, deja, compania valceana reprezinta "cel mai mare producator de pe piata Europei Centrale si de Est in ceea ce priveste productia de soda caustica perle, un produs foarte cautat pe piata vest-europeana, precum si pentru productia de polioli polimerici, intermediari pentru poliuretani «hightech»".
In strategia de a pastra clientii traditionali si de a atrage altii noi, principalul atu al Oltchim il reprezinta brand-ul deja binecunoscut la nivel european care, din spusele lui Roibu, "a creat un avantaj competitiv intangibil in implementarea strategiei de piata".
Cresterea pretului petrolului si al utilitatilor "tine" jos profitul
Incepand cu anul 2004, Oltchim a intrat pe profit dupa trei ani anteriori de pierdere. In 2006 s-a inregistrat un profit de circa 3 milioane euro la o cifra de afaceri de peste 500 milioane euro. Un profit relativ mic, insa explicabil prin prisma cresterii pretului principalei materii prime, care este petrolul, pe pietele internationale. Astfel, majorarea pretului ba