(Foto: Romania Libera)
Politia Bistrita-Nasaud a tiparit 15.000 de fluturasi cu recomandari preventive pentru pietoni, dar si cu reclame. Ofiterii spun ca unul dintre ei a apelat la un prieten pentru a face rost de bani pentru fluturasi. Inspectoratul Judetean de Politie (IPJ) Bistrita-Nasaud va imparti 15.000 de fluturasi care contin pe fata fotografiile a patru autoturisme, datele de contact ale unei firme muresene si indemnul "Sunt prudent! Circul atent!", in cadrul campaniei de prevenire a accidentelor rutiere din acest an.
Potrivit politistilor, fluturasii sunt realizati in parteneriat cu o firma, care este dealer pentru marca Nissan.
Vadit deranjat de intrebarile ziaristilor, adjunctul sefului IPJ, Liviu Olariu, a explicat ca fondurile pentru fluturasi au fost obtinute in baza unei relatii de prietenie dintre comisarul Dan Vaduva de la Compartimentul de Analiza si Preventie a Criminalitatii si un director din firma mureseana SC "Lion Victoria" SRL, concesionar auto al marcii Nissan.
"Inspectoratul Judetean de Politie nu are nici un leu pentru a face activitate preventiva nici pentru asta, nici pentru femei violate, nici pentru victimele hotilor de buzunare, etc. Bugetul nu prevede asa ceva. si atunci, in cadrul programelor parteneriale folosim acest mod de a face reclama. Avem un protocol de exemplu cu firmele de taxi (...). asta este modul in care se lucreaza la nivelul intregii tari si daca exista probleme din acest punct de vedere, noi putem sa discutam.
Ne rugam de ei, nu va ascundem, si cand dam flori femeilor de 8 martie, mergem sa discutam cu o firma, facem un protocol si atunci ea da o carte de vizita sau un fluturas cu firma respectiva, iar floarea o ofera politistul", a declarat Olariu.
La randul sau, comisarul Dan Vaduva a recunoscu