În primul trimestru al acestui an, japonezii au vândut aproape 2,35 milioane de vehicule După 76 de ani de supremaţie a General Motors (GM), producătorul japonez de automobile a reuşit În primul trimestru al acestui an, japonezii au vândut aproape 2,35 milioane de vehicule După 76 de ani de supremaţie a General Motors (GM), producătorul japonez de automobile a reuşit să surclaseze compania americană. Deşi cifrele se referă doar la primele trei luni ale acestui an, GM are de-a face cu o mare provocare în lupta pentru primul loc. Producătorul japonez de automobile se străduieşte de ceva vreme să surclaseze compania GM. Iar, anul trecut, a reuşit chiar să "fure" poziţia a treia de la DaimlerChrysler AG pentru piaţa americană. Toyota a vândut, la nivel mondial, în primul trimestru al acestui an, aproape 2,35 milioane de automobile, în creştere cu 9 procente, în timp ce compania rivală, General Motor, doar 2,26 de unităţi, cu o majorare de 3%. Fabrică de 1,3 miliarde $ pentru producătorul nipon Mulţi analişti din industrie sunt de părere că performanţele producătorului japonez îi vor da de furcă companiei americane, cu o istorie de 99 de ani. Realizările Toyota îi fac pe rivalii săi să pară nesemnificativi, atât în ceea ce priveşte profitul, capitalizarea de piaţă, dar şi rezervele financiare. Mai ales că, în ciuda poziţiei fruntaşe ocupată anul trecut de GM şi a câştigului de 950 de milioane de dolari, în ultimul trimestru al lui 2006, producătorul american a înregistrat pierderi de două miliarde de dolari, în 2005 şi 2006. General Motor este acum în proces de restructurare, iar până în 2008 va închide câteva fabrici şi va disponibiliza undeva în jur de 30.000 de angajaţi. În schimb, Toyota şi-a extins operaţiunile de producţie din SUA, încearcă să evite orice divergenţă cu Washingtonul, iar la începutul acestei luni a numit ca preşedinte al operaţiunilor din Americ